Меню сайту
Категорії розділу
Методика мови [43]
Статті з підручника Пентилюк М.І.
Методика літератури [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



Форма входу
Головна » Статті » Методика » Методика мови

Місце граматики в шкільному курсі української мови
Місце граматики в шкільному курсі української мови

Граматика як мовознавча дисципліна складається з двох пов’язаних між собою розділів - морфології та синтаксису, що мають спільні поняття й правила. Морфологія вивчає слова як частини мови, а синтаксис - слова, об’єднані в словосполучення й речення.

У граматиці найбільш повно відбиваються своєрідні риси національної мови. Особливо яскраво це спостерігається під час зіставлення близьких мов, тих, що мають чисельний шар спільної лексики. Адже граматичні засоби віддзеркалюють спосіб мислення й світосприйняття певного народу, сприяють точному відтворенню думки. Тому саме граматика традиційно посіла центральне місце у шкільному курсі рідної мови, а матеріал мовної змістової лінії програми спрямований на засвоєння функцій граматичних одиниць як важливої передумови формування практичних умінь і навичок учнів у різних видах мовленнєвої діяльності.

Так, перед опануванням систематичного курсу рідної (української) мови п’ятикласники повторюють вивчене про частини мови в початковій школі, паралельно закріплюючи знання, уміння й навички з орфографії та пунктуації.

Надалі граматика представлена в змісті програм для шостого-сьомого класів у розділі "Морфологія. Орфографія”, для сьомого-дев’ятого ("Рідна мова”), восьмого-дев’ятого ("Українська мова”) - у розділі "Синтаксис і пунктуація”. Мовна змістова лінія чинних програм відводить граматиці 78,8% ("Рідна мова”) і 80,4% ("Українська мова”) навчального часу в середніх класах, а також передбачає поглиблення й систематизацію граматичних відомостей у старшій школі.

Лінгводидактичні принципи вивчення мови у структурній цілісності та міжрівневих зв’язках і активізації взаємовпливу навчання мови й розвитку мислення та мовлення' зумовлюють увагу до граматики під час засвоєння інших розділів і особливо в процесі формування комунікативних умінь і навичок.

Методика навчання української мови в чередніх освітніх закладах / Колектив авторів за редакцією М.І.Пентилюк: М.І.Пентилюк, С.О.Караман, О.В.Караман, О.М.Горошкіна, З.П.Бакум, М.М.Барахтян, І.В.Гайдаєнко, А.Г.Галетова, Т.В.Коршун, А.В.Нікітіна, Т.Г.Окуневич, О.М.Решетилова. - К.: Ленвіт, 2004. - С.196 - 197.





Категорія: Методика мови | Додав: ychitel (30.11.2012)
Переглядів: 4553 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Вічне життя
Допомога учням, студентам, учителям...
Для уроків мови і літератури
Методична допомога
Украшения - мой каприз
Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz